duminică, 26 ianuarie 2014

Viitorul imaginat de Google: o maşină autonomă te duce gratuit la magazin



         Cei care cred că maşinile autonome nu au nimic de a face cu afacerea principală a Google (vânzarea de anunţuri publicitare) se înşală amarnic. Compania a depus o cerere de brevet foarte interesantă.
        Să luăm următoarea situaţie: stai comod, pe fotoliul preferat şi navighezi site-ul adevarul.ro. Din senin, un anunţ te înştiinţează că restaurantul X face cel mai bun falafel. Ţi se face poftă. 
        Anunţul te întreabă dacă ai vrea să mergi acolo. Dai click şi după cinci minute auzi un claxon. O maşină (fără şofer) te aşteaptă în faţa scării. Falafel pentru toată lumea! 

        Cam asta ar fi ideea proaspăt brevetată de Google. Practic, cei care promovează anunţuri pe internet ar putea să le ofere potenţialilor clienţi o cursă gratuită până în magazinele lor. Patentul Google ar putea rezolva cea mai mare problemă a magazinelor clasice care îşi fac reclamă online: internauţii rareori le păşesc pragul.
        Sistemul ar lua decizia de a le oferi celor care vizionează anunţul transport gratuit sau subvenţionat, în funcţie de localizarea internauţilor, costul deplasării şi profitul potenţial al unei tranzacţii reuşite.
        Mijlocul de transport pentru care potenţialul client ar primi gratuitate sau reducere ar putea fi un taxi, un tren, un autobuz sau chiar un vehicul autonom. Anunţurile speciale ar putea fi afişate pe un smartphone (în aşa fel s-ar detecta poziţia utilizatorului) sau pe un ghişeu staţionar dintr-o zonă publică. Totuşi, pentru a asigura succesul publicităţii, Google va folosi date despre utilizatori. Pentru asta, cei care vor accesa ghişeul vor trebui să se logheze cu contul de Google. 
        Sistemul va urmări câte cumpărături a făcut o anumită persoană şi dacă respectiva a călătorit gratuit fără să cumpere de mai multe ori, la un moment dat nu ar mai beneficia de ofertă. Brevetul mai menţionează că utilizatorii ar putea oferi diverse informaţii legate de ei – de exemplu cine se află lângă ei – pentru a primi oferte personalizate. Deocamdată nu se ştie dacă (sau când) va implementa Google această nouă tehnologie, însă aceasta a fost brevetată de către inginerii care au lucrat şi la maşinile autonome ale companiei. 
        Taxiurile şi autobuzele sunt cositisitoare, însă o maşină electrică fără şofer ar reduce considerabil aceste costuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu